X
تبلیغات
کانون مهــدویت تسنیــم

کانون مهــدویت تسنیــم
آمارگیر تسنیم

مقصود از کرسی­های آزاداندیشی این است که فضایی قانونی و تثبیت شده برای تقابل و تضارب آراء مختلف فراهم شود، تا شخصیت­ها و جریان­های گوناگون فکری و ایدئولوژیک بتوانند دیدگاه­ها و نظرات خود را به صورت آزادنه در محیطی تعریف شده و چارچوب­مند، بیان کنند و منتقدان و مخالفان نیز به گفتگو و مباحثه به آنها بپردازند. به این ترتیب، تعبیر کرسی­های آزاداندیشی علاوه بر مطلوبیت «آزاد اندیشیدن»، دلالت بر ضرورت «آزدای در بیان اندیشه» نیز دارد.

ایده­ی برپایی کرسی­های آزاداندیشی ریشه در سنت فرهنگی اسلام دارد که قائل به ایجاد فضایی آزاد اما ساختاریافته برای طرح نظرات و تلقی­های گوناگون در جامعه­ی اسلامی است. سنت فرهنگی اسلام، به هیچ رو از انسداد فرهنگی و استبداد نظری دفاع نمی­کند.

 قرآن کریم با صراحت می‏ گوید:

«فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»

بنابراین، استماع اقوال گوناگون منع شرعی ندارد.

این امر در سنت فرهنگی شیعه، هویت غلیظ­تر و پررنگ­تری دارد، چنان که کتاب­های بسیار زیادی با عنوان «احتجاجات» که حاوی مباحثات و مناظرات عمومی ائمه­ی اطهار(علیهم السلام) با منکران و مخالفان و منتقدان است به جا مانده است.

این پیشینه و انگیزه از سویی و از دیگر سو مطلوب نبودن محیط و شرایط آزاداندیشی انگیزه ای گشت که جمعی از متعهدین حوزه و دانشگاه به نحوی آغاز کننده گفتمان آزاداندیشی گردند و به این نام سکه زنند باشد که در صبحی قریب سکه رایج جامعه مان گردد.

نامه ی ایشان به مقام معظم رهبری و پاسخ معظم له برای دریافت ضمیمه گردیده.چندصفحه بیش نیست اما محتوایش آبستن مولودی مبارک است. خواندنش صواب است ونشرش پرثواب.

ضمیمه

نامه پرسش وپاسخ(منشور آزادی)                  رحیم پور ازغدی.توضیح کرسی های آزاد اندیشی

حضرت آقا(مدظله).گفتمان سازی تاثیر مهم آزاداندیشی است


موضوعات مرتبط: پرونده های موضوعی، نوا هاونماها، جزوه
برچسب‌ها: آزاد اندیشی, مطالبات رهبری, آزاد فکری, کرسی ها
[ جمعه 31 شهریور1391 ] [ 21:11 ] [ دبیر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره کانون مهدویت تسنیم

سلام علی یس
تا زمانی که انسان توان شناخت امام را نداشته باشد ،سخن گفتن از ظهور او بی معناست .ظهور امام واقعه ای نیست که ناگهان روزی اتفاق افتد،بلکه امری است که هر روز در وجدان مومنان شیعی ،حاصل می شود....ظهور آینده ی امام مستلزم استحاله قلب انسانهاست واین ظهور تدریجی به ایمان پیروان و نفس وجود آنان بستگی دارد. مانیز معنای انتظار را نارضایاتی از وضع موجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می دانیم واین بهانه ای شد تا بامدد رب منان در سال 1388در کانونی با نام متبرک "کانون مهدویت تسنیم"با هدف اعتلای اسلام و تلاش در جهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم ، نام کانون راباالهام از آیه 27 سوره ی مطففین(ومزاجه من تسنیم عینا یشرب بها المقربون) " تسنیم "برگزیدیم تابکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه ی جوشان باشیم . سعی بر این بودکه مهارتهای مختلفی برای منتظران آن حضرت تبین و تفسیر شود .کانون فرصتی ست برای اعلام حضور هر منتظری که خواهان به سرآمدن این انتظار است تا به هر نحوی که می تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
وبه انتظارتو دیگر ننشستیم ،یا علی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،باشد که قبول درگاهتان افتد .
خبرنامه تسنیم

لطفاایمیلتان را وارد کنید:

Support by Ktasnim

Online
Online Users
User